Thursday, September 10, 2020

Review paling Ikhlas : Latok Viral




Rumpai laut anggur atau dalam terma saintifiknya; Caulerpa lentillifera adalah merupakan sejenis rumpai laut dari spesies Caulerpa kerana teksturnya yang lembut dan rasanya yang lazat.

Dulu masa keja kat Sarawak,pernah jugak la. rakan sekerja mintak MC try makan Latok ni .tapi sebb tak berapa yakin nak telan.So MC decide tak makan takut sakit perut.

Umai MC mampu makan lagi..sebb ada perahan limau yang banyak so dia tutup la rasa udang atau sotong yang hanya dicelur je tu.

Kalini anak Jiran ada jual..so disebabkan viral.MC try oder dan rasa sendiri .Actually sebb ada sos sama..So takla rasa sangat truly dia tu .

Bak kata orang tak cuba tak tau..Rupanya sedap..

Rasanya kalau lambak atas talam sekilo pun tak cukup nak makan sorang.

Latok juga boleh dimakan bersama nasi panas dan ikan panggang seperti ulam dan kerabu.

Latok mempunyai beberapa khasiat yang dapat memberi kebaikan kepada orang yang memakannya seperti memberi awet muda, merawat barah, memelihara kesihatan darah, tulang, otot dan fungsi saraf.

Banyak sungguh kebaikannya..tak hanya seperi kolagen yang pernah glamour dulu yang hanya untuk kulit dan  awet muda.

Ia boleh dimakan mentah atau dihidangkan dengan campuran perahan limau kesturi, bawang serta cili padi sebagai pembuka selera.Masa MC makan penjual sediakan sekali rencahnya.So cuma siap untuk cuci dengan air sejuk dan cicah dgn sos yang telan diperah asam limau je.

Try la...jamin sedap.👍

3 comments:

  1. Maklumat yang sangat berguna.


    Saya seorang blogger baru, saya ingin memberikan maklumat pada waktu wabak seperti ini kita diharapkan dapat bekerja dari rumah.
    Berdasarkan pengalaman baru-baru ini, saya menggunakan aplikasi Zoom untuk terus berhubung dengan rakan, saudara, keluarga dan pensyarah.
    Anda boleh memuat download zoom free di laman web ini https://www.downloadzoomfree.com/

    ReplyDelete
  2. menarik.
    aida tak pernah mencuba lagi.
    sebab kebetulan takde plak jumpa org jual.
    teringin nak merasa. sedap ke tak tu, subjektif kan.
    yg penting, cuba dulu. baru komen baik-baik.

    ReplyDelete